JNS.org  Κυριακή 3.4.2022
Yoram Ettinger
*


Εικόνες που εμφανίζονται σε σχολικά βιβλία της Παλαιστινιακής Αρχής, τα οποία εξετάστηκαν από το Ινστιτούτο για την Παρακολούθηση της Ειρήνης και της Πολιτιστικής Ανοχής στη Σχολική Εκπαίδευση (IMPACT-se). Φωτογραφία: IMPACT-se.

Οι γυναίκες μαχητές δοξάζονται επειδή θυσιάζουν τους γιους και τους συζύγους τους στη μάχη (τζιχάντ), ως πρότυπα και ως απόδειξη ότι το Ισλάμ διασφαλίζει την "ισότητα των γυναικών με τους άνδρες στη θυσία και την αυτοθυσία σε εισβολές και μάχες" - Ισλαμική Εκπαίδευση, Τάξη 8, Κάρτα 8, 1ο τρίμηνο, 1ο εξάμηνο, 2021-22, σ. 29.

Η Dalal Mughrabi, η δράστιδα της τρομοκρατικής επίθεσης του 1978 σε πολιτικό λεωφορείο από τη Χάιφα προς το Τελ Αβίβ, η οποία άφησε πίσω της 38 Ισραηλινούς νεκρούς, μεταξύ των οποίων 13 παιδιά, εξυμνείται ως γενναία "γυναίκα μαχήτρια του αραβικού τζιχάντ" - Κοινωνικά μαθήματα, 9η τάξη, 1ο εξάμηνο, 2021-22, σ. 20.

Επισκόπηση. Το σχολικό πρόγραμμα σπουδών της Παλαιστινιακής Αρχής (βλ. τεκμηρίωση στην επόμενη ενότητα) θεσπίστηκε το 1993 από τον Μαχμούντ Αμπάς, όταν ήταν αναπληρωτής του Γιάσερ Αραφάτ. Το πρόγραμμα σπουδών είναι η πιο τεκμηριωμένη περιγραφή του δρόμου που βαδίζουν οι Παλαιστίνιοι - σε άμεση αντίθεση με τα διπλωματικά λόγια των Παλαιστινίων.

Επικεντρώνεται στο Ισραήλ πριν από το 1967, και ήταν σύμφωνο με τον Καταστατικό Χάρτη του 1959 της Φατάχ του Μαχμούντ Αμπάς και τον Καταστατικό Χάρτη του 1964 της PLO του Μαχμούντ Αμπάς, πριν το Ισραήλ ανακτήσει τον έλεγχο της Ιουδαίας και της Σαμαριάς (Δυτική Όχθη).

Το πρόγραμμα σπουδών είναι σύμφωνο με τις αντι-"άπιστες" εντολές του Ισλάμ, με στόχο την εξάλειψη των "απίστων" από την "κατοικία του Ισλάμ" και την υποταγή των "απίστων". Αποτελεί την πιο αξιόπιστη έκφραση του βαθιά ριζωμένου παλαιστινιακού οράματος για την ίδρυση μιας αραβικής οντότητας από τον Ιορδάνη ποταμό μέχρι τη Μεσόγειο, εξαλείφοντας την "άπιστη" εβραϊκή κυριαρχία.

Αποτελεί επίσης την πιο αυθεντική αντανάκλαση της στάσης της ΠΑ γενικά και της άποψής της για το εβραϊκό κράτος ειδικότερα. Από την ίδρυσή της το 1993, έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των στάσεων της παλαιστινιακής οδού.

Υπήρξε η πιο αποτελεσματική γραμμή παραγωγής Παλαιστίνιων τρομοκρατών. Οι δράστες της παλαιστινιακής τρομοκρατίας - εναντίον αντίπαλων φατριών και εναντίον του εβραϊκού κράτους - αποτελούν απόδειξη της αποτελεσματικότητάς της ως εργαλείο πλύσης εγκεφάλου.

Παλαιστινιακό σχολικό πρόγραμμα σπουδών τεκμηριωμένο. Η ακόλουθη τεκμηρίωση του Ιανουαρίου 2022 για το παλαιστινιακό σχολικό πρόγραμμα συντάχθηκε από τον Eldad Pardo του Εβραϊκού Πανεπιστημίου, ο οποίος έχει ερευνήσει τα σχολικά προγράμματα στην Παλαιστινιακή Αρχή, το Ιράν, τις χώρες του Κόλπου και άλλες οντότητες της Μέσης Ανατολής. Η έκθεση δημοσιεύθηκε από το Ινστιτούτο για την Παρακολούθηση της Ειρήνης και της Πολιτισμικής Ανοχής στη Σχολική Εκπαίδευση.

   - Το πρόγραμμα σπουδών 2021-22 περιέχει αντιεβραϊκό και αντιισραηλινό μίσος και υποκίνηση.

   - Οι Εβραίοι απεικονίζονται ως ύπουλοι, δόλιοι και βίαιοι.

   - Η διδασκαλία σχετικά με την "κατοχή" επικεντρώνεται στην προ του 1967 περιοχή του Ισραήλ, όπως η        Γιάφα, η Χάιφα, η Άκκα, η Λοντ, η Γαλιλαία και η  Νεγκέβ.

   - Το Ισραήλ έχει διαγραφεί εντελώς από τους χάρτες που χρησιμοποιούνται στα μαθήματα         γεωγραφίας    και κοινωνικών επιστημών.

   - Το Ισραήλ περιγράφεται ως σατανική οντότητα και η εγκαθίδρυσή του ορίζεται ως έγκλημα και                  "αποικιακή συνωμοσία" που βασίζεται σε "ψευδείς παραδοχές"  και σε μια "ρατσιστική ιδεολογία".

   - Οι γυναίκες μπορούν να αποκτήσουν ισότητα μέσω της θυσίας και του "μαρτυρίου".

   - Οι μαθητές ενθαρρύνονται να διαπράττουν πράξεις βίας και καθοδηγούνται να διαπράξουν τζιχάντ          (Ιερό Πόλεμο) εναντίον των Ισραηλινών και να πεθάνουν ως μάρτυρες για την απελευθέρωση της              Παλαιστίνης και ιδιαίτερα του τζαμιού αλ Άκσα.

   - Οι μαθητές διδάσκονται ότι όσοι πεθαίνουν ως μάρτυρες (shuhada), σκοτώνοντας απίστους (kuffar,          δηλαδή χριστιανούς, εβραίους, πολυθεϊστές), μια έννοια που περιγράφεται ως ένας από τους    "κανόνες    του τζιχάντ", θα λάβουν τη χάρη του Θεού και θα ανταμειφθούν σε μεγάλο βαθμό.

Το συμπέρασμα. Η ειρηνευτική διαδικασία, από τη μία πλευρά, και το παλαιστινιακό σχολικό πρόγραμμα σπουδών, από την άλλη, αποτελούν ένα κλασικό οξύμωρο.

Η αποτυχία να θέσει ως προϋπόθεση για τις διαπραγματεύσεις με την Παλαιστινιακή Αρχή την κατάργηση της εκπαίδευσης μίσους της καταδίκασε τη διαπραγμάτευση σε αποτυχία, ενώ παράλληλα ενεργοποίησε την τρομοκρατία.

Η διεξαγωγή ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων με την ΠΑ πριν από την κατάργηση του σχολικού προγράμματος που βασίζεται στο μίσος, μοιάζει με διαπραγμάτευση για τον τερματισμό της διακίνησης ναρκωτικών ενώ ανέχεται τη διείσδυση των καρτέλ ναρκωτικών στο πολιτικό και εκπαιδευτικό σύστημα. ֍

*Ο Yoram Ettinger είναι πρώην πρέσβης και επικεφαλής της Δεύτερης Σκέψης: Πρωτοβουλία ΗΠΑ-Ισραήλ.Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά από την έκθεση Ettinger.

https://www.jns.org/opinion/palestinian-hate-education-dooms-peace-prospects/