Αυτοκαθαρισμός Σάββατο 25.2.2017
Ιωάννης Τζανάκος

Δείτε παρακάτω κάποια βασικά στοιχεία για τον Γεώργιο Γεμιστό Πλήθωνα, τον πρώτο σημαντικό στοχαστή και πολιτικό παράγοντα που είχε οραματιστεί μιαν επανεθνότιση τής ελληνίζουσας χριστιανορωμαϊκής εθνότητας του μεσαίωνα ("Βυζαντινοί" ελληνίζοντες-ελληνόφωνοι Ρωμαίοι) σε ελληνική.

Κάποια στιγμή θα αναφερθούμε αναλυτικότερα στην περίπτωσή του, αλλά έχει ενδιαφέρον να τονίσουμε συνοπτικότατα κάποια πράγματα για τον ίδιο και την εποχή του, αφού πρώτα αναφερθούμε στο μεγάλο "σκάνδαλο" για τους φασίστες φυλετιστές εθνικιστές και αντισημίτες που προσπαθούν να οικειοποιηθούν το έργο και την προσωπικότητα τού πρώτου ολοκληρωμένου νέου Έλληνα:

Ο δάσκαλος αυτού του μεγάλου δασκάλου της ελληνικής παιδείας σε όλη την (τότε) δυτική οικουμένη και τού πρώτου οραματιστή της ελληνικής επανεθνότισης της "Ρωμηοσύνης", (κατά πάσα πιθανότητα)...ήταν ένας Εβραίος (Ιουδαίος) μυστικιστής και το όνομα αυτού ήτο Ελισσαίος.

Επίσης, μέσα στην ομίχλη της ιστοριογραφίας μαθαίνουμε ότι τούτος ο --κατά την μεγαλύτερη πιθανότητα-- Εβραίος μυστικιστής στοχαστής και δάσκαλος του μεγάλου Πλήθωνα είχε μεγάλη σχέση με έναν ιδιότυπο Νεοζωροαστρισμό, ίσως και τον Σουφισμό της εποχής εκείνης, αλλά ήταν μάλλον επίσης αναμεμειγμένος με ένα ταξικό-διεθνιστικό (με τα κριτήρια της εποχής) ελληνοτουρκικό λαϊκό (αιρετικό) πολιτικό/πολιτικοπολιτισμικό και θρησκευτικό κίνημα.

Ο Πλήθωνας οραματίστηκε μιαν αναγέννηση των (αρχαιοελληνικών) κλασσικών σπουδών, ειδικότερα του Νεοπλατωνισμού, το κατάφερε με την βοήθεια περισσότερο των Ιταλών ανθρωπιστών που "έπαθαν" με τις γνώσεις, το ήθος και το διαλεκτικό μεγαλείο του, και ταυτόχρονα οραματίστηκε την επανεθνότιση τής ελληνίζουσας-ελληνόφωνης ρωμαϊκής εθνότητας του "Βυζαντίου" σε ελληνική.

Προς τον σκοπό αυτό κινήθηκε με πολιτικό ρεαλισμό και κυνισμό, ως συστηματικός υπέρμαχος της απελπισμένης φιλοδυτικής στροφής της παλαιολόγειας μοναρχίας (ως "ενωτικός"), αλλά και με ένα πολιτικό/πολιτειακό και πολιτικοθεολογικό στρατηγικό πρόγραμμα, το οποίο κάθε άλλο παρά (αμιγώς) ουτοπικό ήταν, αν δούμε πίσω από την πλατωνική "ουτοπική μορφή" τα συγκεκριμένα εθνοκρατικά περιεχόμενά του.

Αλλά για όλα τούτα θα μιλήσουμε αναλυτικότερα κάποια άλλη στιγμή.

http://aftokathorismos.blogspot.gr/2017/02/blog-post_99.html?spref=bl